Tower Offence

2010-04-16 19:18

Zamieszczam grę stworzoną przez moją drużynę (Rzeźnicy Inc. :]) w ramach konkursu Compo, który odbył się w zeszłą niedzielę. Jak co roku trwa on około 7 godzin, podczas których należy stworzyć w zasadzie kompletną grę (z dokładnością do ewentualnych, wcześniej przygotowanych frameworków) na zadany temat. Nasza praca zajęła drugie miejsce, przegrywając o włos – w dodatkowym głosowaniu publiczności – ze zwycięską.

[singlepic id=81 w=320 h=240 float=center]

Gra jest wariantem ‘Tower Defence’, czyli obrony przed nadciągającymi hordami wrogów za pomocą strategicznie poustawianych wież. Najważniejszą różnicą jest to, że mamy tutaj gracza, który sam może się po planszy poruszać i strzelać do stworków (i jednocześnie musi ich unikać); stąd zresztą nazwa Tower Offence :) Ponadto budowanie wieżyczek jest możliwe tylko w polach sąsiadujących z aktualną pozycją gracza. Ogólnie chcieliśmy, żeby rozgrywka była bardziej dynamiczna niż w zwykłym TD, a jednocześnie eliminowała jeden bardzo frustrujący element tego rodzaju gier: sytuację, gdy jeden stworek przebija się przez naszą linię obrony, a my nie możemy nic zrobić, jak tylko patrzeć jak powoli idzie w kierunku naszej bazy… Tutaj możemy wtedy wziąć sprawy we własne ręce i po prostu go ustrzelić :)

File: [2010-04-11] Tower Offence  [2010-04-11] Tower Offence (5.7 MiB, 1,064 downloads)

Zapraszam więc do rzucenia okiem na tę produkcję. Niech dodatkową rekomendacją będzie to, że mi osobiście gra się w nią bardzo przyjemnie – a z gatunkiem TD bynajmniej nie przepadam ;P
Do działania gra wymaga aktualnych runtime‘ów DirectX-a.

Tags:
Author: Xion, posted under Events, Games »


5 comments for post “Tower Offence”.
  1. shoter:
    April 17th, 2010 o 23:29

    Gra bardzo fajna,lecz brakuje jakiegoś levelu z nieskonczona iloscia przeciwnikow,oj brakuje :P.
    fajny pomysł i wykonanie,tylko za szybko i za mało

  2. Xion:
    April 18th, 2010 o 0:45

    No a ile można zrobić w 7,5h? :) Zresztą jakby co, to etapy zawsze można wyedytować; format jest raczej samodokumentujący się ;-) Takich myków jak etap nieskończony (w sensie zapętlających się fal przeciwników) nie da się aczkolwiek zrobić – można co najwyżej stworzyć falę zawierającą bardzo, bardzo dużo potworków.

  3. shoter:
    April 18th, 2010 o 12:30

    No właśnie,jest jeden błąd z edytorem,jeśli najade kursorem na pole poza tą kropkową mapą(czyli jestem maxymalnie z boku planszy) to gra sie sypie(0 reakcji,menadżer zadań tylko może pomóc :/)

  4. Xion:
    April 18th, 2010 o 12:41

    No cóż, babol ;-) Najprostszy workaround to nie tworzyć etapów, które pozwalają graczowi dojść do brzegu planszy :) Nie jest to trudne, bo rzeczona plansza może być w zasadzie dowolnych (byle prostokątnych) rozmiarów.

  5. lmmilewski:
    May 3rd, 2010 o 14:14

    Przyjemnie się w to grało. Gra bardzo dobrze się prezentuje i proponuje ciekawy gameplay (nie grałem jeszcze w coś takiego) :-)

    Sądząc po nazwie myślałem, że AI będzie budowało wieżyczki, a my będziemy mieli za zadanie przedostać się na drugi koniec mapy. Zastanawiałem się jak to będzie zrealizowane, a tu taka niespodzianka :-)

    Przypomina trochę mapy typu TowerDefence ze StarCrafta.

Comments are disabled.
 


© 2017 Karol Kuczmarski "Xion". Layout by Urszulka. Powered by WordPress with QuickLaTeX.com.